Košík 0x

0,00 €

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

internetového obchodu www.mazeto.sk

 

Článok I

Úvodné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti zmluvných strán a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a spotrebiteľom, predmetom ktorej je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu obchodníka prevádzkovaného na webovej stránke www.mazeto.sk (ďalej len "internetový obchod"). Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na uplatnenie práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom.
  2. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 tohto reklamačného poriadku(ďalej len "kúpna zmluva").
  3. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:
  • zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
  • zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
  1. Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom týkajúce sa zodpovednosti za vady výslovne neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.
  2. Zodpovednosť za vady obchodníka týkajúce sa zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.
  3. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v slovenskom jazyku.
  4. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s reklamačným poriadkom dôkladne oboznámil a jeho obsahu porozumel.

 

Článok II

Vymedzenie pojmov

  1. Obchodníkom jeosoba,ktoráv súvislostisospotrebiteľskouzmluvou,znej vyplývajúcimzáväzkomalebopriobchodnejpraktikekonáv rámcisvojejpodnikateľskej činnostialebopovolania,a toajprostredníctvominejosoby,ktorákonávjejmenealebona jej účet.
  2. Obchodníkom je vlastník internetového obchodu prevádzkovaného na webovej stránke www.mazeto.sk:

Obchodné meno: MažeTo, s.r.o.                    

reg.: v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd. Sro, vložka číslo: 51284/L

Sídlo: Lán 688/2Hruštín 029 52                                                          

IČO: 44 754 213                                                            

DIČ: 2022817005            

IČ DPH: SK2022817005           

Email: info@mazeto.sk        

tel. č.: +421 948 126519

Predajňa: Lán 688/2Hruštín 029 52    

Prevádzková doba: Po - Pia 8:00 - 16:30, So 8:00 - 12:00                                                                            

  1. Kupujúcim je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  3. Podnikateľom je
  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  1. Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; na účely tohto reklamačného poriadku sú tovarom veci, predávané obchodníkom.
  2. Vec je tovar predávaný obchodníkom.
  3. Kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom tohto internetového obchodu alebo iným vhodným spôsobom podľa podmienok dohodnutých v týchto obchodných podmienkach.
  4. Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese www.mazeto.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť kúpnu zmluvu.
  5. Orgánom dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71,

P. O. BOX B-89,

011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
za@soi.sk
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

 

Článok III

Požiadavky na predanú vec

  1. Obchodník sa zaväzuje, že predávaná vec bude v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Toto sa nevzťahuje na prípad, keď obchodník upozornil kupujúceho na to, že predávaná vec nezodpovedá všeobecným požiadavkám a kupujúci s tým súhlasil.
  2. Predávaná vec je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä

a)     zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,

b)     jevhodnánakonkrétnyúčel,s ktorýmkupujúcioboznámilobchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,

c)      vyznačujesav zmluvevymedzenouschopnosťouplniťfunkcies ohľadomna svoj účel,

d)     vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,

e)     je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,

f)       jedodanásnávodomnapoužitie,vrátanenávodunamontážainštaláciu,ako bolo vymedzené v zmluve.

  1. Predávaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak najmä

a)     jevhodnánavšetkyúčely,naktorésavecrovnakéhodruhubežnepoužíva s prihliadnutímnajmänaprávnepredpisy,technickénormy,

b)     jedodanáspríslušenstvom,obaloma návodmi,vrátanenávodunamontáža inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a

c)      jedodanáv množstve,kvalitea svlastnosťami,vrátanefunkčnosti, kompatibility, bezpečnostiaschopnostizachovaťsipribežnompoužívanísvoju funkčnosťa výkonnosť, akésúbežnéprevecrovnakého druhua akémôžekupujúcidôvodneočakávaťvzhľadomnapovahupredanej veci.

  1. Ak predávaná vec nie je v súlade s týmito požiadavkami, má vady.

 

Článok IV

Zodpovednosť za vady

  1. Obchodník zodpovedázaakúkoľvekvadu,ktorúmápredanávecv časejejdodaniaa ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
  1. Pripoužitejvecisastranymôžudohodnúťnakratšejdobezodpovednostiobchodníka za vady ako v odsekoch 1, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
  2. Dohodou alebo jednostranným vyhlásením môže poskytovateľ záruky určiť zodpovednosť za vady aj podľa prísnejších zásad ako ustanovuje zákon. V tom prípade vydá o tom písomné potvrdenie, záručný list.
  3. Obchodníkzodpovedázavadu,ktorábolaspôsobenánesprávnoumontážoualebo inštaláciou veci, ak

a)     montážaleboinštaláciabolasúčasťoukúpnejzmluvya bolavykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b)     montážaleboinštaláciu,ktorúmalvykonaťkupujúci,vykonalkupujúci nesprávnev dôsledkunedostatkovnávodunamontážaleboinštaláciu,ktorýmu poskytolobchodník.

  1. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa ods. 1 alebo 2 tohto článku, predpokladása,žeideo vadu,ktorúmalavecužv časedodania.Toneplatí,aksapreukážeopakaleboakjetento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

 

Článok V

Uplatnenie reklamácie

  1. Uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady môže kupujúci len ak vadu vytkol obchodníkovi do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od prevzatia veci, inak právo zaniká.
  2. Kupujúci môže tovar reklamovať niektorým z nasledovných spôsobov:

a)     osobne na predajni obchodníka počas prevádzkovej doby,

b)     zaslaním oznámenia na adresu obchodníka,

c)      zaslaním oznámenia elektronickou poštou na email info@mazeto.sk.

  1. Kupujúci môže použiť reklamačný protokol zverejnený na internetovej stránke obchodníka.
  2. Pri reklamovaní tovaru prostredníctvom e-mailu je potrebné poslať aj fotografie, príp. video, aby obchodník mohol reklamáciu posúdiť. Pokiaľ obchodník nemôže vykonať posúdenie reklamácie len na základe zaslaných podkladov, vyzve kupujúceho na doručenie reklamovaného tovaru.
  3. Obchodník bezodkladne potvrdí kupujúcemu vytknutie vady písomným oznámením, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa jej vytknutia, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Pokiaľ obchodník nevybaví reklamáciu v stanovenej lehote, môže kupujúci od zmluvy odstúpiť alebo žiadať zľavu z kúpnej ceny.
  4. Kupujúci má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Toto právo však musí uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov, inak právo zanikne.
  5. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, musí dôvody odmietnutia písomne oznámiť kupujúcemu. Obchodník môže reklamáciu odmietnuť napríklad, ak poškodenie vzniklo

a)     bežným opotrebovaním,

b)     mechanickým poškodením zo strany kupujúceho,

c)      používaním tovaru v podmienkach ktoré neodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia,

d)     neodborným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

e)     nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore so všeobecnými zásadami,

f)       prírodnými živlami alebo vyššou mocou.

  1. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Náklady na znalecký posudok alebo odborné stanovisko musí kupujúci uplatniť u obchodníka do dvoch mesiacov, inak právo zanikne.
  2. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.

 

Článok VI

Nároky z uplatnenej reklamácie

  1. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

Oprava a výmena veci

  1. Kupujúci si môže zvoliť odstránenie vady výmenou veci alebo opravou. Nemôže si však vybrať taký spôsob, ktorý nie je možný alebo ktorý by spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady v porovnaní s druhým spôsobom s ohľadom na všetky okolnosti. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava alebo výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
  2. Obchodníkopravíalebovymenívecv primeranejlehotepotom,čo kupujúcivytkolvadu,bezplatne,navlastnénákladya bezspôsobeniazávažnýchťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Primeranoulehotousarozumie najkratšíčas,ktorýscudziteľpotrebujenaposúdenievadyanaopravualebovýmenuveci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.
  3. Naúčelyopravyalebovýmenykupujúciodovzdáalebosprístupnívecobchodníkovi alebo ním určenej osobe. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
  4. Obchodníkdodáopravenúvecalebonáhradnúveckupujúcemunavlastnénáklady rovnakýmaleboobdobnýmspôsobom,akýmmukupujúcidodalvadnúvec,aksastrany nedohodnúinak.

 

Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy

  1. Kupujúcimáprávonaprimeranúzľavuz kúpnejcenyalebomôžeodstúpiťodkúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

a)     obchodník vec neopravil ani nevymenil,

b)     obchodník odmietol odstrániť vadu,

c)      vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,

d)     vadajetakejzávažnejpovahy,žeodôvodňujeokamžitúzľavuzkúpnejceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

e)     obchodníkvyhlásilalebojez okolnostízrejmé,ževaduneodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

  1. Priposudzovaníprávakupujúcehonazľavuz kúpnejcenyaleboodstúpenieodzmluvysazohľadniavšetkyokolnosti,najmädruha hodnota veci,povahaa závažnosťvadyamožnosťodkupujúcehoobjektívnežiadať,abydôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
  2. Zľavaz kúpnejcenymusíbyťprimeranározdieluhodnotypredanejvecia hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
  3. Kupujúcinemôžeodstúpiťodkúpnejzmluvypodľaodseku8,aksakupujúci spolupodieľalnavznikuvadyaleboakjevadazanedbateľná.Dôkaznébremeno,žesa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
  4. Ak bolo predmetom zmluvy kúpa viacerých vecí, môže kupujúci odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vovzťahuk ostatnýmveciammôžeodstúpiťodzmluvy,lenaknemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  5. Kupujúcivrátivecobchodníkovinanáklady obchodíka.
  6. Obchodníkvrátikupujúcemukúpnucenunajneskôrdo14dní ododňavráteniavecialebopopreukázaní,žekupujúcizaslalvec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Kúpnu cenu resp. jej časť vráti rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení, ak sa nedohodnú na inom spôsobe. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
  7. Obchodník nemá právonanáhraduškodyspôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou alebo vrátením.

 

Článok VII

Neprevzatie opravenej veci

  1. Kupujúci je povinný prevziať opravenú alebo vymenenú vec dojednéhomesiaca od jej opravy alebo výmeny, inak je povinný zaplatiť poplatok za uskladnenie.
  2. Akkupujúcineprevezmevecv lehotešiestichmesiacovododňa,kedyju malprevziať,môžeobchodníkvecpredať.
  3. Akideo vecväčšejhodnoty,obchodník kupujúcehoo zamýšľanompredajivopredupovedomíaposkytnemuprimeranúdodatočnú lehotunaprevzatieveci.
  4. Obchodníkbezodkladnepopredajivyplatíkupujúcemuvýťažok zpredajavecipoodpočítanínákladov,ktoréúčelnevynaložilnajejúschovuapredaj,ak kupujúciuplatníprávonapodielz výťažkuv primeranejlehoteuvedenejobchodníkomv oznámeníozamýšľanompredajiveci.Obchodníkmôževecnavlastnénákladyzničiť,ak sajunepodarilopredaťaleboakpredpokladanývýťažokzpredajanebudepostačovaťani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj

 

Článok VIII

Záverečné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa internetového obchodu www.mazeto.sk, pričom je chránený v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
  2. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.7.2024.

2024    SHOP-MAZETO.SK - licencovaný predajca autodielov

TecDoc